Égeti-e a korcsolyázás a zsírt

15 perc intenzív Tabata-edzés: gyorsabban olvasztja a zsírt, mint a futás

égeti-e a korcsolyázás a zsírt

Vizi Erzsébet A Tabata-edzés a magas intenzitású intervallumos edzések —HIIT- csoportjába tartozik, amit Izumi Tabata japán professzor fejlesztett ki a gyorskorcsolya válogatott részére azzal a céllal, hogy rövid időn belül a lehető legjobb formába kerüljenek a sportolók. A Tabata előnye, hogy a legtöbb izomcsoportra hat, rengeteg kalóriát éget el, felpörgeti az anyagcserétsőt még az antioxidánstermelő folyamatokat is aktiválja.

égeti-e a korcsolyázás a zsírt

Izumi professzor kutatásaiból kiderült, hogy sokkal eredményesebb zsírégetés céljából, mint ha egy órát futna az ember. Nagyon jó az állóképesség javítására is, ha legalább hetente három alkalommal végzel ilyen edzést.

égeti-e a korcsolyázás a zsírt

A Tabata-edzések közös pontja, hogy négy perces körök váltják egymást, amiben kétféle gyakorlatot kell elvégezni váltakozva húsz másodpercig, köztük 10 másodperces szünetekkel. Az alábbi videóban látható edzés három szekcióra különül el, amikben a gyakorlatok az előbbi módszer alapján váltják egymást.

égeti-e a korcsolyázás a zsírt

Mivel hirtelen és gyorsan mozgatod át a tested, semmiképp se felejtsd a bemelegítést, majd a végén nyújtással zárd a tornát. Kiemelt kép: Getty Images.

Lehet, hogy érdekel