Az alvás fontossága a zsírvesztés szempontjából, Az alvás fontosabb, mint az edzés? | Well&fit

Az alvás és a táplálkozás

Írta Bányai Adrián Széleskörűen elfogadott nézet, hogy egy felnőtt szervezete napi óra az alvás fontossága a zsírvesztés szempontjából igényel.

Habár profi sportolók és testépítők is tudják mekkora a jelentősége a megfelelő alvásnak, többségünk mégsem tartja be a mindennapok során.

az alvás fontossága a zsírvesztés szempontjából

Írásunkban bemutatjuk ezt az életfunkciót, ami életünk egyharmadát igénybe veszi és szó szerint mindent befolyásol szervezetünkkel kapcsolatban. Szokásunkkal híven megvizsgáljuk táplálkozási szempontból is. Ezt az alvás közbeni szemmozgásról neveztél el, habár ennél sokkal több a különbség.

Az alvás fontosabb, mint az edzés?

A non-REM  fázist a paraszimpatikus idegrendszer irányítja. Ilyenkor csökken az anyagcsere, lelassul a légzés és a pulzus és az agykéreg egy különleges, aktív pihenő állapotába kerül. Ami a legfontosabb, hogy jelentősen megemelkedik a sejtszaporodás és a fehérjeszintézis és rengeteg hormon szabadul fel. A REM fázis hatásait még ma is kutatják.

Jelenleg a legelfogadottabb nézet, hogy agyunk nappal inaktív területeit aktivizálja.

További cikkeink a témában

Ekkor történik az aznap szerzett információk elraktározása memóriavalamint a gondolkodásért felelős területek funkcióinak karbantartása. A Non-REm fázisnak további 4 fázisa van, amikkel együtt így épül fel az alvás: Első fázisban a köznyelv szendergésnek nevezi.

az alvás fontossága a zsírvesztés szempontjából

Ez az alvási időnk pár százalékát teszi ki. Ilyenkor kezdenek elernyedni el főbb izmaink, hogy testünk ráhangolódjon a pihenésre.

A hatékony zsírégetés alapjai

Ebben a fázisból könnyen ki tudunk esni, mert akár egy kósza gondolattól éberré válhatunk. A második fázisban nagyobb izmaink elernyednek, a szemmozgások megszűnnek.

  1. A zsírégető zóna fontossága
  2. 7 nap tisztítsa meg a fogyást
  3. Legjobb fogyás kb
  4. Kerüld el a vashiányt! Vas szerepe és fontossága a sportteljesítményben!

Habár alvási időnk felét ez a fázis teszi ki, önmagában nem elég a kipihentséghez és viszonylag könnyen fel tudunk ébredni. A legtöbben akik délutánonként ledőlnek félórára eddig a fázisig jutnak.

A harmadik egy viszonylag rövid fázis mely csak az alvási idő pár százalékát teszi ki. Ebben a fázisban kerül teljes nyugalmi állapotba testünk és agyműködésünk minimálisra lassul.

Üzleteink Címkék Az alvás szerepe a sikeres fogyókúrában Szerző   Marosi Kata Egészségtippek     0 hozzászólás Szilveszterkor sokan fogadják meg, hogy az új évben életmódot váltanak, odafigyelnek a diétájukra és végre leadják azt a plusz néhány kilót, ami zavarja őket magukon. Ez azonban márciusra sokaknál alábbhagy. A diétában és életmódváltásban pedig óriási szerepe van az alvásnak és a vitaminoknak!

Ezt hívjuk középmély alvásnak. A negyedik fázis a mélyalvás. Ennek aránya a kor előrehaladtával csökken. Egy felnőttnél kb.

az alvás fontossága a zsírvesztés szempontjából

Ahogy, hogy szervezetünk megfelelően működjön nélkülözhetetlen ebbe a fázisba kerülni. Az ötödik fázis a REM fázis. Ilyenkor a légzés a pulzus és az agy aktivitása újra felgyorsul, a szemmozgások is gyorssá vállnak azonban vázizomzatunk teljesen mozgásképtelenné válik.

az alvás fontossága a zsírvesztés szempontjából

Az álmok ilyenkor jelennek meg. Kutatók szerint minden esetben álmodunk, azonban ezekre a legritkábban emlékszünk.

Az alvás fontossága és hiányának következményei

Az alvás fázisai minden esetben sorrendben jönnek és érdekes, hogy a sorrend a következő: REM. Ez annyira szabályozott a szervezetben, hogy ha valakit hirtelen álmából keltenek fel az agya a másodperc töredékére is, de a REM fázisból sorrendben vált át a másik 3 fázisba mielőtt felébredne. Melatonin termelés és az alvás egészségre gyakorolt hatása Klinikai vizsgálatok sokasága igazolják, hogy hormonális, anyagcsere és agyi funkciókra gyakorolt hatásán keresztül szervezetünk gyakorlatilag minden minden rendszerére hatással van az éjszakai alvás hossza és minősége.

Bagdy Emőke – Pszichofitness 8 - Alvás

Azt talán tudod, hogy testépítők ragaszkodnak a napi 8 óra alváshoz, mert tudják, hogy az izom csak ebben a fázisban képes növekedni, ekkor történik ugyanis a fehérjeanyagcsere és az agyalapi mirigy is ekkor termeli a növekedési hormonokat. De ez csak egy kis része az alvás alatti folyamatoknak.

Ha már táplálkozás, akkor tudtad például, hogy az emésztőrendszert is befolyásolja az alvás mennyisége? Az emésztéssel kapcsolatos leptin hormonok, de az éhségszabályozásért felelős ghrelin nevű hormon is ekkor kel életre.

Mennyiség vagy minőség?

Most sorolhatnánk még, hogy mire van hatással az alvás, mert végeláthatatlan az érdekesnél érdekesebb lista pl. Azt, hogy mennyire vagy képes gyorsan és mélyen aludni a melatonin hormon szabályozza.

Ezt a hormont az úgynevezett harmadik szemünk, az agyunk közepén található tobozmirigy termeli.

Írta: Váczy Anikó Te is felkelsz hajnalok hajnalán, hogy a zsúfolt hétköznapokon legyen időd edzeni? Esetleg éhgyomorra indulsz futni? Egy igazi hős vagy! Sajnos a legtöbben inkább a szundi gombot nyomogatjuk, addig, amíg csak lehet, na jó, talán egy kicsit tovább is. Nincs is annál jobb, mint lustálkodni reggel.

Erről a rejtélyes agyterületről még ma sem tudunk sokat, az azonban biztos, hogy az alváshoz is van szerepe, ugyanis a napszakokhoz alkalmazkodó természetes alvási ciklus fenntartásáért felelős. A melatonin éjjel emelkedik meg, nappal lecsökken.

Igen, ezt azt jelenti, hogy génjeinkbe kódolva van, hogy este vagyunk képesek jól aludni.

A szakemberek naponta rendszeresen 30 percnyi aktív testmozgást ajánlanak, ami részletekben is elvégezhető. Mi történik, ha a test mozgásba lendül? Rendszeres mozgás hatására a szív ellenállóbbá válik, a légzés erőteljesebb lesz, több vér áramlik az izmokba és a test többi pontjára, megerősödnek a csontok és az ízületek, valamint az anyagcsere felgyorsul. Az alvás pihentetőbbé válik, az immunrendszer erősödik.

Igaz a szervezet ezen funkciója könnyedén becsapható a fény megvonásával. Hogy teljes legyen a hormonok játéka elárulom, hogy az ébredést is egy hormon szabályozza.

Az alvás fontossága: nélkülözhetetlen a szervezetünk számára

Ez a kortizol nevű hormon, ami a stressz folyamtokról lehet ismerős. A kortizol alvás közben hajnali heti egészséges fogyókúrás cél óra körül kezd el termelődni, függetlenül attól mikor fekszel le, ezért is érdemes minél korábban ágyba bújni és tényleg estére időzíteni az alvást.

az alvás fontossága a zsírvesztés szempontjából

Érdekel a tiszta táplálkozás és a fitt életmód? Akkor regisztrálj éves tagságot nálunk! Ha úgy érzed nem tudod kipihenni magad eléggé, esetleg alvászavarod van, az alábbiakat javasoljuk számodra.

az alvás fontossága a zsírvesztés szempontjából

Megfelelő mennyiségű víz: Az este folyamán szervezetünk vizet választ ki az alvás fontossága a zsírvesztés szempontjából könnyebben kiszárad, ami okozhat alvászavarokat. Ezért érdemes lefekvés előtti órában legalább 3 deci vizet inni. Túlzásba ne vidd, mert a túl magas vízfogyasztás is alvászavarokat produkálhat. Melatoninban gazdag élelmiszerek: Minden egyes növény tartalmaz elenyésző mennyiségű melatonint.

Lehet, hogy érdekel