Makrotápanyag arány a női fogyáshoz. Szénhidrát, zsír, fehérje: milyen arányban fogyaszd a makrotápanyagokat? | Diéta és Fitnesz

makrotápanyag arány a női fogyáshoz

Cikkünkben a következőkről lesz szó:

A fogyás alapja természetesen a kalóriadeficit, vagyis hogy az ember kevesebb kalóriát vigyen be a szervezetébe a nap folyamán, mint amennyit makrotápanyag arány a női fogyáshoz. Azonban bárki bármit is mondjon, egyáltalán nem mindegy, hogy az az energia milyen tápanyagokból származik. A kalória mellett a legfontosabb dolog, amit a sikeres zsírégetéshez szem előtt kell tartani, az a makrotápanyagok, vagyis a szénhidrátok, a zsírok és a fehérjék megoszlása a napi táplálkozásban.

makrotápanyag arány a női fogyáshoz

Miből mennyi kell? A fenti tápanyagok mindegyike ugyanannyira fontos az egészséghez, de nem mindegy, milyen formában vesszük magunkhoz. A szénhidrátok például három csoportra oszlanak: beszélhetünk cukrokról, keményítőkről és rostokról.

makrotápanyag arány a női fogyáshoz

Mivel a zöldségek és gyümölcsök is sok rostot és növényi cukrot fruktózt tartalmaznak, látszik, hogy a teljes szénhidrátmentesség nem megoldható. Ami igazán káros, az a finomított, feldolgozott szénhidrát - a finomlisztből készült, kristálycukrot tartalmazó ételek. Ugyanígy vannak esszenciális, az egészséghez elengedhetetlen zsírok - ezek nagy része növényi eredetű, míg a a telített zsírok - ezek többsége szobahőmérsékleten szilárd állagú és állati eredetű - akár teljesen el is hagyhatók.

  • Mik azok a makrotápanyagok?
  • Fogyni szeretnél?
  • Fogyás az atlanti
  • Mik azok a makrotápanyagok? | Egészség és szépség | nőihírek
  • Szintű duó fogyás
  • Fehérje, szénhidrát és zsír: ennyi kell belőlük, ha gyorsan akarsz fogyni - Fogyókúra | Femina

A makrotápanyagok aránya a táplálkozásban nem kőbe vésett. Ezen belül, attól függően, hogy az ember mit akar elérni, növelheti vagy csökkentheti egyes tápanyagok hangsúlyát.

makrotápanyag arány a női fogyáshoz

Ezek az adatok az amerikai Institute of Medicine of the National Academies ajánlásain alapulnak, de számos étrend magasabb fehérje- vagy éppen zsír- és alacsonyabb szénhidrátadagokkal dolgozik.

A fehérje különösen fontos edzés mellé, ugyanis ebből építkeznek az izmok.

makrotápanyag arány a női fogyáshoz

Segít leküzdeni a farkaséhséget is, mert hosszan eltelít, és lassabban éhezik meg utána az ember. A pontos grammadatok viszont egyénenként eltérnek, ezt a napi kalóriaszükségletből lehet kiszámolni, amihez ismerni kell először is az alapanyagcsere mértékét, ez az az energia, amire a testnek a működéshez szüksége van akkor is, makrotápanyag arány a női fogyáshoz egész nap fekszik az ember.

A számítás egy egyszerű képlettel elvégezhető: 6.

Ezután ebből az adatból ki kell számolni a napi tényleges kalóriaszükségletet, amely az az energiamennyiség, amire a napi átlagos tevékenységeid mellett szükséged van. Ez a számítás könnyű, mindössze meg kell szoroznod az előbbi összeget 1,vel attól függően, hogy mennyire vagy aktív, ha például szellemi munkát végzel, és csak heti egy-kétszer sportolsz, a képleted: alap anyagcsere x 1,5.

Attól függően, hogy fogyni szeretnél-e, le kell vonni a napi kalóriaszükségletből további kalóriákat.

makrotápanyag arány a női fogyáshoz

Ha ez megvan, innen már csak egy ugrás, hogy megkapd a pontos makroadatokat.

Lehet, hogy érdekel